PASSIÓ PER LA POESIA XXVI Festival Internacional de Poesia de Barcelona

 

La nit del 13 de maig, un grup d’alumnes d’ESO i Batxillerat de l’Escola vam assistir al XXVI Festival Internacional de Poesia de Barcelona, al Palau de la Música.

L’espectacle oferia una bona representació de la nova generació d’autors i també dels que han marcat el camí a seguir, amb una magnífica combinació entre modernitat i tradició.


Un poeta, un micròfon i un grapat de versos en diferents idiomes que es propagaven per l’aire, juntament amb un espectacle musical de llums i sons molt contemporani, ens van permetre de viure la poesia com allò viu que veritablement és.

Vuit poètiques contrastades protagonitzades per una introducció de Carles Santos (País Valencià) interpretada per una col·laboradora davant la seva absència, i seguida per una magistral lectura de Serhíi Jadan (Ucraïna), Jaume Bosquet i Francesc Garriga Barata (Catalunya), Lydia Lunch (EUA), Tomaž Šalamun (Eslovènia), Chantal Maillard i Antonio Gamoneda (Espanya).


En general l’autora que més va agradar entre els assistents de l’Escola va ser la Lydia Lunch, una mussa del punk, rebel i crítica, que manifestava obertament el seu inconformisme amb la societat. La veu i els versos d’Antonio Gamoneda (Premi Cervantes 2006) tampoc no ens van deixar indiferents.

Entrada la nit, en sortir del Palau de la Música, alumnes i professors tornàrem cap a casa tot valorant positivament la sortida i, en trobar els carrers mullats, recordàrem aquells versos d’Antonio Gamoneda:

Ha de llover
en los adolescentes frenéticos y en los adoradores nocturnos
y en los ancianos extraviados en la música.